Węzeł Bieruń (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
Projekt i budowa drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek I/A węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła)
Od km 10+000 do km 12+865 długości 2,86 km obejmuje w szczególności:- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowę drogi ekspresowej S1 długości 2,86 km,
- budowę odcinka drogi krajowej klasy GP w ciągu DK44 długości ok. 2,7 km (obwodnica Bierunia) oraz dodatkowej jezdni klasy Z długości ok. 1,4 km pomiędzy węzłem Bieruń, a układem ulicznym Bierunia,
- węzły drogowe: węzeł Bieruń,
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
- budowę zatok do kontroli pojazdów dla służb Policji i Inspekcji Transportu Drogowego,
- budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową - skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie [6],
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
- utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów;
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża);
- wartości granicznych odkształceń;
- wymagań określonych w polskich normach;
- terenów górniczych.
Obiekty inżynierskie:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg KP |
Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) |
Rodzaj obiektu inżynierskiego |
1 | 2 | 3 | 5 |
1 | 10+171 | Droga klasy Z (dojazd do ul. Jagiełły) z trasą główną | WD |
2 | 11+634 | Trasa główna z przejściem dolnym dla dużych zwierząt zespolonym z ciekiem Młynówka | MS (PZDdz) |
3* | 11+985 | Trasa główna z istniejącą drogą gminną (ul. Bijasowicką) | WD |
4 | 12+310 | Trasa główna z korytem rzeki Gostynia wydzielonej wałami przeciwpowodziowymi oraz przejściem dolnym dla dużych zwierząt | MS |
5 | 0+847 (km drogi w ciągu obwodnicy Bierunia) |
Obwodnica Bierunia z przejściem dolnym dla zwierząt średnich zespolonym z ciekiem | WGP (PZDsz) |
3* Dodatkowo obiekt winien uwzględniać rezerwę terenu dla przyszłej przebudowy drogi gminnej (ul. Bijasowickiej) oraz budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż tej ulicy.
Objaśnienia oznaczeń obiektów inżynierskich:
WS/WD/WGP - wiadukt w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
WŁ –wiadukt w ciągu łącznicy węzła
WK – wiadukt kolejowy
MS/MD - most w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
KD – kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
PP – przejście dla pieszych i rowerzystów pod drogą ekspresową
(PZDd) - przejście dolne dla dużych zwierząt
(PZDdz) – przejście dolne zespolone dla dużych zwierząt
(PZDsz) – przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt
Projektowane parametry drogi ekspresowej S1 | |
Przekrój budowany | 2 X 2 |
Przekrój docelowy | 2 X 3 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Klasa techniczna | S |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | 12 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu
dla przekroju docelowego |
wewnątrz |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa |
Kategoria ruchu | KR7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |