Węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Bieruń (bez węzła)
Projekt i budowa drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek I/B węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła)
Od km 0+000 do km 10+000 długości 10 km obejmuje w szczególności:- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowę drogi ekspresowej S1 długości 10 km,
- węzły drogowe: węzeł Kosztowy II, węzeł Lędziny,
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP II Lędziny Wschód oraz MOP III Lędziny Zachód,
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej
- budowę zatok do kontroli pojazdów dla służb Policji i Inspekcji Transportu Drogowego,
- budowę lub/i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową - skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie [6],
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
- utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów;
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża);
- wartości granicznych odkształceń;
- wymagań określonych w polskich normach;
- terenów górniczych.
Obiekty inżynierskie:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg KP |
Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) |
Rodzaj obiektu inżynierskiego |
1 | 2 | 3 | 5 |
1* | 34+446 (km drogi w ciągu istniejącej S1) |
Istniejąca nitka północna drogi ekspresowej S1 wraz z projektowanym pasem wyłączenia węzła z jednotorową zelektryfikowaną linią kolejową nr 179 Tychy – Kosztowy | WS |
2 | 0+052 (km drogi w ciągu łącznicy Ł5-6) |
Łącznica węzła Ł5-6 z jednotorową zelektryfikowaną linią kolejową nr 179 Tychy – Kosztowy | WŁ |
3 | 0+657 | Łącznica węzła Ł01-02 z trasą główną | WS lub WD |
4 | 0+044 (km drogi w ciągu DD1.2) |
Jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa 409P Hołdunów – KWK Wesoła z dodatkową jezdnią | WK |
5 | 1+114 | Trasa główna z istniejącą linią kolejową 409P Hołdunów – KWK Wesoła (jednotorowa, niezelektryfikowana), z istniejącą linią kolejową 406P Kosztowy – KWK Ziemowit (jednotorowa, niezelektryfikowana) oraz z dwoma projektowanymi dodatkowymi jezdniami | WS |
6 | 1+943 | Droga powiatowa 5914S (ul. Św. Brata Alberta) z trasą główną | WS lub WD |
7 | 2+544 | Ścieżka pieszo-rowerowa z trasą główną | KD lub PP |
8 | 3+749 | Droga powiatowa 5915S (ul. Ułańska) z trasą główną | WS lub WD |
9 | 4+635 | Trasa główna z przejściem dolnym dla dużych zwierząt | WS (PZDd) |
10 | 5+051 | Trasa główna z Potokiem Goławieckim | MS-08 |
11 | 5+363 | Droga powiatowa nr 5922S z trasą główną | WS lub WD |
12 | 6+589 | Droga powiatowa 5921S (ul. Goławiecka) z trasą główną | WS lub WD |
13 | 1+178 (km drogi w ciągu DP5921S) |
Droga powiatowa nr 5921S z Potokiem Goławieckim | MD |
14* | 8+503 | Trasa główna z istniejącą linią kolejową nr 885, z istniejącą linią kolejową nr 107, z istniejącą drogą dojazdową do KWK Piast-Ziemowit oraz z projektowaną dodatkową jezdnią | WS |
15 | 9+387 | Trasa główna z istniejącą drogą krajową nr 44 | WS lub WD |
16 | 9+547 | Istniejąca ścieżka pieszo-rowerowa z trasą główną oraz z dodatkową jezdnią do kopalni KWK Piast-Ziemowit | KD lub PP |
1* Zakres prac obejmuje rozbiórkę istniejącego obiektu oraz budowę nowego obiektu nitki północnej w ciągu istniejącej drogi S1 wraz z projektowanym pasem wyłączenia węzła.
14* Dodatkowo obiekt należy dostosować do rozbudowy linii kolejowej nr 885 o dodatkowy tor oraz o przesunięcie toru wyciągowego nr 107 – zgodnie z posiadanymi uzgodnieniami wskazanymi w tabeli 1.6 PFU.
Objaśnienia oznaczeń obiektów inżynierskich:
WS/WD/WGP - wiadukt w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
WŁ –wiadukt w ciągu łącznicy węzła
WK – wiadukt kolejowy
MS/MD - most w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
KD – kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
PP – przejście dla pieszych i rowerzystów pod drogą ekspresową
(PZDd) - przejście dolne dla dużych zwierząt
(PZDdz) – przejście dolne zespolone dla dużych zwierząt
(PZDsz) – przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt
Projektowane parametry drogi ekspresowej S1 | |
Przekrój budowany | 2 X 2 |
Przekrój docelowy | 2 X 3 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Klasa techniczna | S |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | 12 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu
dla przekroju docelowego |
wewnątrz |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa |
Kategoria ruchu | KR7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |