Węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice
Projekt i budowa drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek II węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice,
od km 12+865 do km 28+030 długości około 15,2 km obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- Budowę drogi ekspresowej S1 długości ok 15,2 km,
- Węzły drogowe: węzeł Oświęcim, węzeł Wola, węzeł Brzeszcze,
- Przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową S1,
- Budowę dróg innych niż droga ekspresowa S1 w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- Budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej S1,
- Budowę zatok do kontroli pojazdów dla służb Policji i Inspekcji Transportu Drogowego,
- Budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- W przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową - skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
- Przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową S1,
- Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S1 i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową S1,
- System odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- Urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- Infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej S1 zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- Wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- Sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- Oświetlenie drogowe,
- Organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- Po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- Wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- Wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
- Wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- Wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów;
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża);
- wartości granicznych odkształceń;
- wymagań określonych w polskich normach;
- terenów górniczych.
Projektowane parametry drogi ekspresowej S1 | |
Przekrój budowany | 2 X 2 |
Przekrój docelowy | 2 X 3 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Klasa techniczna | S |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | 12 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu
dla przekroju docelowego |
wewnątrz |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa |
Kategoria ruchu | KR7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |
Obiekty inżynierskie:
Lp. | Nazwa obiektu | Kilometraż S1 | Przeszkoda | Droga w ciągu której jest obiekt | Długość [m] | Szerokość [m] | Rozpiętość [m] | Konstrukcja |
1 | WD-18 | 13+305 | S1 + łącznica węzła Oświęcim | DP 5901S | 76,86 | 13 | 25,4+26,0+23,8 | sprężony, kablobetonowy, płytowo-belkowy |
2 | WD-19 | 13+399 | S1 | łącznica | 48,40 | 8,8+8,8 | 23,0+24,5 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
3 | WK-20 | 13+806 | S1 | Linia kolejowa 407P | 55,48 | 7,55 | 27,3+25,1 | sprężony, kablobetonowy płytowo-belkowy |
4 | WS-21 (PZDsz) | 15+179 | Droga dojazdowa zintegrowana z przejściem dla zwierząt średnich. | S1 | 11,30 | 17,05+16,80 | 10,6 | żelbetowy, ramowy, płytowy |
5 | PZ-22 (PZDdz) | 15+763 | Droga dojazdowa zintegrowana z przejściem dla zwierząt dużych | S1 | 18,2 | 16,8+17,65 | 17,2 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
6 | MS-23 (PZDsz) | 16+432 | rzeka Korzeniec z wałami przeciwpowodziowymi, drogi dojazdowe, przejście dla zwierząt średnich | S1 | 66,25 | 16,8+17,65 | 19,35+22,2+ 23,7 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
7 | MS-24 (PZDdz) | 17+449 | rzeka Pszczynka z wałami przeciwpowodziowymi, droga DP 4138S (ul. Kopalniana), przejście dla dużych zwierząt | S1 | NL: 168,29 NP: 152,11 | 16,8+17,65 | NL: 38,24 + 42,0 + 46,0 + 40,0 NP: 33,2 + 36,3 + 40,57 + 40,0 | sprężony, kablobetonowy, płytowo-belkowy |
8 | PZ-25 (PZDd) | 18+225 | S1 | Przejście dla zwierząt dużych | 48,7 | 50,84-51,64 | 23,1+23,9 | sprężony, kablobetonowy, płytowo-belkowy |
9 | WD-27 | 19+479 | S1 | DP 4137S | 52,04 | 12,9 | 25,2+25,2 | sprężony, kablobetonowy, płytowo-belkowy |
10 | WD-28 | 21+050 | S1 | DP 4135S | 56,87 | 9,05 | 26,6+26,6 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
11 | ES-29 (PZDd) | 21+700 | wał przeciwpowodziowy, tereny zalewowe Wisły, przejście dla zwierząt dużych, rów bez nazwy | S1 | NL: 539,17 NP: 527,96 | 16,8+16,8 | NL: 34,65+11x 42,5+34,3 = 536,45 NP: 32,0+40,0+9x 42,5+36,72+34,0= 525,22 | sprężony, kablobetonowy, belkowy |
12 | MS-30 (PZDdz) | 22+313 | rzeka Wisła z wałami przeciwpowodziowymi, droga dojazdowa, przejście dla zwierząt dużych | S1 | NL: 256,25 NP: 250,90 | 17,60 + 16,80 | NL: 62,00 +100,00 + 62,00 = 224,00 NP: 62,00 +100,00 + 62,00 = 224,00 | sprężony, skrzynkowy |
13 | WS-31 | 23+607 | DW933 | S1 | 51,7 | 11,1 | 25,1+25,7 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
14 | WK-32 | 1+061 (DW933) | DW933 | linia kolejowa 93 | 23,21 | 11,20 | 22,2 | sprężony, kablobetonowy, płytowy |
15 | KD-33 | 23+805 | ciąg pieszo-rowerowy | S1 | 57,80 | 4,30 | 26,1+30,7 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
16 | WD-34 | 25+726 | S1 | DG 510563K | 59,99 | 11,65 | 29,0+29,0 | sprężony, kablobetonowy, płytowo-belkowy |
17 | MS-35 (PZDsz) | 27+271 | droga dojazdowa bez nazwy, linia kolejowa nr 93 Trzebinia-Zebrzydowice, staw Tesznowiec, przejście dla zwierząt średnich, DP 4489S | S1 | NL: 463,312 NP: 482,7 | 18,70 + 20,60 | NL: 38,44 + 7 x 48,5 + 47,77 + 35 =460,71 NP: 41,13 + 7 x 51,0 +46,97 +35,0= 480,1 | sprężony, skrzynkowy |
18 | MS-37 (PZDsz) | 27+563 | potok Dolina Faracka, przejście dla średnich zwierząt | S1 | 21,1 | 16,8+16,8 | 20,2 | zespolony, strunobetonowy, płytowo-belkowy |
Objaśnienia oznaczeń obiektów inżynierskich:
WS/WD/WGP - wiadukt w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
WŁ –wiadukt w ciągu łącznicy węzła
WK – wiadukt kolejowy
MS/MD - most w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
KD – kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
PP – przejście dla pieszych i rowerzystów pod drogą ekspresową
(PZDd) - przejście dolne dla dużych zwierząt
(PZDdz) – przejście dolne zespolone dla dużych zwierząt
(PZDsz) – przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt