Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem)
Projekt i budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek III Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem)
Od km 28+030 do km 39+600 długości 11,57 km oraz 0,3 km budowy drogi S52 w rejonie węzła „Suchy Potok” obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowę drogi ekspresowej S1,
- węzły drogowe: węzeł Stara Wieś, węzeł Suchy Potok,
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP III Dankowice Wschód oraz MOP II Dankowice Zachód,
- Obwody Utrzymania Drogowego Stara Wieś (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi zlokalizowanym w obrębie węzła Stara Wieś,
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową S1,
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa S1 w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni, – zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej S1,
- budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową - skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową S1,
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S1 i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową S1,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej S1 zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów;
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25 kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża);
- wartości granicznych odkształceń;
- wymagań określonych w polskich normach.
- wykonanie nowej sieci wodociągowej Dn300 długości około 3,5 km, zapewniającej dostawę wody z sieci będącej własnością Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów S.A. w Katowicach do sieci w Dankowicach zarządzanej przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Wilamowicach.
Projektowane parametry drogi ekspresowej S1 | |
Przekrój budowany | 2 X 2 |
Przekrój docelowy | 2 X 3 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Klasa techniczna | S |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h (w rejonie węzła "Suchy Potok" 80 km/h) |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Pas dzielący wraz z opaskami | 12 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu
dla przekroju docelowego |
wewnątrz |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa |
Kategoria ruchu | KR7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |
Obiekty inżynierskie:
Lp. | Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) | Przewidywany Kilometraż S1 | Rodzaj obiektu |
1 | WS-38** | 29+101 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad drogą powiatową DP4489S. |
2 | WS-39** | 29+258 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad drogą gminną (al. Młyńska). |
3 | WD-39a** | 29+284 | Obiekt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad istniejącym wodociągiem DN 1800. |
4 | MS-40 (PZDsz) | 29+458 | Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad korytem potoku Dankówka oraz nad przejściem dolnym dla średnich zwierząt. |
5 | MS-41 (PZDsz) | 30+087 | Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad stawami hodowlanymi oraz nad przejściem dolnym dla średnich zwierząt. |
6 | WD-42 * | 30+680 | Wiadukt w ciągu drogi powiatowej DP4444S nad projektowaną drogą ekspresową S1. |
7 | PG-43 * | 31+232 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad projektowaną drogą dojazdową (dodatkową jezdnią o szerokości 5,0 m). |
8 | MS-44 (PZDsz) | 31+947 | Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad stawem Żabiok, istniejącą drogą powiatową DP4488S (ul. Bestwińska), przejściem dolnym dla średnich zwierząt oraz nad projektowaną drogą dojazdową (dodatkową jezdnią). |
9 | WD-45 * | 33+231 | Wiadukt w ciągu drogi gminnej (ul. Społeczna) nad projektowaną drogą ekspresową S1. |
10 | WS-46 (PZDsz) | 34+702 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad korytem cieku b/n oraz nad przejściem dolnym dla średnich zwierząt. |
11 | WD-47 * | 34+976 | Wiadukt w ciągu drogi gminnej (ul. Pisarzowickiej) nad projektowaną drogą ekspresową S1. |
12 | MS-48 (PZDsz) | 35+448 | Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad rzeką Słonnicą, istniejącą drogą gminną (ul. Taternicza), przejściem dolnym dla średnich zwierząt, istniejącym i projektowanym gazociągiem Dn 400 i DN 500 oraz nad projektowaną drogą dojazdową (dodatkową jezdnią). |
13 | WS-49 (PZDd) | 36+170 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad przejściem dolnym dla dużych zwierząt. |
14 | PZ-51 (PZDsz) | 37+460 | Obiekt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad przejściem dolnym dla średnich zwierząt zespolonym z ciekiem. |
15 | MS-52 | 37+889 | Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ciekiem b/n. |
16 | WD-53 * | 38+190 | Wiadukt w ciągu drogi powiatowej DP7410S (ul. Wyzwolenia) nad projektowaną drogą ekspresową S1. |
17 | WS-54 * | 39+033 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad projektowaną łącznicą L06 węzła Suchy Potok. |
18 | WS-55 * (etap II) | 39+262 | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S52 nad projektowaną drogą ekspresową S1. |
19 | WS-56 * (etap II) | 1+520 (km drogi w ciągu S52) | Wiadukt w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S52 nad projektowaną łącznicą L04 węzła Suchy Potok. |
20 | WŁ-57 * | 0+240 (km drogi w ciągu L01) | Wiadukt w ciągu projektowanej łącznicy L01 nad projektowaną łącznicą L06 węzła Suchy Potok. |
21 | EŁ-58 * (etap II) | 39+067 | Estakada w ciągu projektowanej łącznicy L02 nad projektowaną drogą S1, projektowaną łącznicą L04 i projektowaną łącznicą L06 węzła Suchy Potok. |
22 | WŁ-59 * | 39+305 | Wiadukt w ciągu projektowanej łącznicy L04 nad projektowaną drogą S1. |
23 | WŁ-60 * (etap II) | 0+337 (km drogi w ciągu L05) | Wiadukt w ciągu projektowanej łącznicy L05 nad projektowaną łącznicą L04 węzła Suchy Potok. |
24 | WŁ-61 * (etap II) | 0+571 (km drogi w ciągu L08) | Wiadukt w ciągu projektowanej łącznicy L08 nad projektowaną drogą S52. |
25 | WŁ-62 * (etap II) | 39+379 | Wiadukt w ciągu projektowanej łącznicy L08 nad projektowaną drogą S1 i łącznicą L03 węzła Suchy Potok. |
26 | M1a | od 29+198 do 29+248 | Mur oporowy strona lewa S1 |
27 | M1b | Od 29+270 do 229+448 | Mur oporowy strona lewa S1 |
* Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu pokonywania przeszkody (droga poprzeczna nad lub pod drogą ekspresową)
** Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu pokonywania przeszkody (ul. Mickiewicza oraz Al. Młyńska pod drogą ekspresową) jeżeli Wykonawca uzgodni z zainteresowanymi podmiotami taki sposób pokonywania przeszkody.
Objaśnienia oznaczeń:
WS/WD - wiadukt w ciągu: drogi ekspresowej/drogi publicznej
MS - most w ciągu drogi ekspresowej
EŁ - estakada w ciągu łącznicy węzła
WŁ –wiadukt w ciągu łącznicy węzła
PG – przejazd gospodarczy
(PZDd) - przejście dolne dla dużych zwierząt
(PZDsz) – przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt